Idiomes
T'entenem!Inglés
L’aprenentatge d’una llengua estrangera fomenta la inclusió social millorant la capacitat d’interrelacionar-se, promou la comprensió intercultural i l’empatia cap a diferents perspectives, permet prendre consciència del procés d’aprenentatge, potenciar la memòria, el pensament lògic-verbal i la consciència.
A l’Amor de Dios Barcelona, la duem a terme des de l’Etapa d’Educació Infantil ja que els més petits són capaços d’adquirir la llengua amb major rapidesa i eficàcia degut a la plasticitat cerebral.
En aquesta etapa, treballem de manera lúdica mitjançant cançons, balls, jocs i manualitats que permeten familiaritzar-se amb la pronunciació, vocabulari, comprensió i primeres expressions orals, que resulten motivadores i afavoreixen l’aprenentatge integral de l’idioma des de l’inici de la seva etapa escolar.
A més, duem a terme jornades culturals en anglès on aplicar tot el que han après de manera inmersiva.
Durant tota l’etapa d’Educació Primària, ademés ampliem l’oferta formativa amb l’assignatura complementària d’”Enjoy English” amb la que es reforça l’aprenentatge de la llengua de manera lúdica i es potencia l’expressió oral, el joc cooperatiu i l’adquisició de les competències necessàries pròpies de l’anglès.
Francés
Considerem important l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera, ja que comporta desenvolupar estratègies vàlides per aprendre moltes més. La comparació i el contrast entre els diferents codis lingüístics afavoreix un major desenvolupament de la capacitat d’establir analogies i contrastos i d’inferir o deduir regles generals.
Al nostre Centre Amor de Dios de Barcelona, apostem pel multilingüisme i el Francés s’imparteix a partir de 5è de primària amb l’objectiu de que
els alumnes es familiaritzin amb la llengua i la cultura d’un altre país membre de la Comunitat Europea, ampliant així les seves possibilitats de mobilitat universitària i professional i adquirint, ademés, els mitjans necessaris per a ser uns veritables ciutadans del món.
Aula d’acollida
El col·legi Amor de Dios Barcelona és una escola acollidora on nois i noies d’arreu del món hi tenen cabuda.
Des de fa uns anys, s’ha vist la necessitat de crear una aula on aquests infants i adolescents puguin aprendre català i viure les nostres tradicions més arrelades: la Castanyada, Sant Jordi, etc. Durant unes hores a la setmana, i dividits per nivell i edats, aquest alumnat es troba en aquest espai per tal d’endinsar-se a poc a poc, i de forma més lúdica, en la lectura, la comprensió oral i la gramàtica de la nostra llengua.
Pla de foment de l’hàbit lector
Estem convençuts de la importància d’afavorir un bon hàbit lector pel desenvolupament integral de l’alumne, ja que facilita la formació de criteri popi, afavoreix una bona comprensió lectora, ampliat el seu vocabulari, millora l’escriptura en interioritzar l’ortografia, fomenta la imaginació, etc. Ademés, ofereix als estudiants un bon hàbit que els garanteix l’accès a un món de coneixement i entreteniment.
Al col·legi Amor de Dios Barcelona, fomentem el gust per la lectura des de ben petits.
Els alumnes d’Educació Infantil gaudeixen de l’explicació de contes, tallers i jocs de titelles, de la visita a la biblioteca, de la biblioteca d’aula i d’escola…
Programa d’Apadrinament lector:
Els alumnes d’I5 participen juntament amb alumnes de 4t, 5è i 6è de primària. Aquesta activitat es duu a terme setmanalment durant el segon trimestre i els més grans ajuden a iniciar-se en el món de la lectura als més petits, guiant-los, acompanyant-los i motivant-los.
A l’Etapa d’Educació Primària i Secundària, on la lectura adquireix més protagonisme, els programes de foment de l’hàbit lector s’incrementen i es complementen mútuament.
Pla de foment de la lectura ½ h. diària:
Durant aquesta estona diària es fan servir dues metodologies: la lectura compartida on el mestre i els iguals són models de ritme, entonació i velocitat lectora. A més, durant aquest moment es treballa el vocabulari desconegut en ambdues llengües per tal d’ampliar el seu lèxic. De la mateixa manera, la lectura individual s’utilitza per tal que l’alumne practiqui les seves habilitats lectores aportant més autonomia.
Animació lectora:
L’autor i/o l’il·lustrador del llibre llegit venen a l’escola i fan un taller, activitat o representació vinculada al llibre. Pels alumnes és molt motivadora i la reben amb molta il·lusió.
Taller de lectura a Cicle Inicial:
Ampliem l’oferta formativa amb l’assignatura complementària “Taller de lectura” en la que l’alumnat de primer cicle de Primària té l’oportunitat de seguir practicant la lectura mitjançant estratègies de lectura i de comprensió lectora.
Taller de lectua a 4t de la ESO:
A 4t d’ESO introduïm l’assignatura complementària «Taller de lectura», on s’incentiva als alumnes a llegir obres de diferents períodes i estils. Des d’obres més actuals i adaptades a les afinitats dels alumnes fins a obres clàssiques, l’objectiu és que els alumnes desenvolupin habilitats de comprensió lectora i anàlisi crítica de les obres. A més a més, a través de les discussions i debats en grup, es fomenta la capacitat d’expressió oral i la reflexió sobre temes diversos.
Totes aquestes activitats promouen l’adquisició d’habilitats que seran de gran valor en l’adquisició de l’hàbit lector.
Activitats dept. bilingüisme
No se encontraron resultados
La página solicitada no pudo encontrarse. Trate de perfeccionar su búsqueda o utilice la navegación para localizar la entrada.